Misja Szkoły Doktorskiej NoKF jest ściśle związana z misją Akademii Kultury Fizycznej, której celem jest: kształcenie i promowanie kadr naukowych; upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki, kultury narodowej i techniki oraz stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów i jej propagowania we wszystkich grupach społecznych. W kontekście Szkoły Doktorskiej, misja ta realizowana jest poprzez: kształcenie doktorantów w zakresie NoKF, przygotowujące do samodzielnej działalności naukowej i badawczej, rozwijanie umiejętności dydaktycznych i kompetencji miękkich, niezbędnych w pracy naukowej i zawodowej oraz wspieranie umiędzynarodowienia procesu kształcenia.

Doskonalenie naukowe i dydaktyczne, interdyscyplinarność, umiędzynarodowienie, indywidualizacja kształcenia, etyka i odpowiedzialność społeczna, innowacyjność oraz promocja zdrowia i aktywności fizycznej stanowią fundamentalne wartości działalności Szkoły Doktorskiej, kształtujące jej misję i cele, ukierunkowując jej działania na rozwój naukowy, dydaktyczny oraz społeczny w obszarze kultury fizycznej.

Koncepcja kształcenia w SD jest spójna z misją Uczelni, „odkrywania i przekazywania prawdy”, a także powiązana z jej działalnością naukową w dyscyplinie nauk o kulturze fizycznej. W obszarze badań naukowych stawia sobie za cel: promowanie i prowadzenie zaawansowanych badań w dyscyplinie nauk o kulturze fizycznej, obejmujących zagadnienia związane z wychowaniem fizycznym, sportem, rekreacją oraz promocją zdrowia; wspieranie interdyscyplinarnych projektów badawczych, które integrują różne dziedziny nauki w celu holistycznego podejścia do problematyki kultury fizycznej oraz umiędzynarodowienie badań, poprzez współpracę z zagranicznymi ośrodkami naukowymi, udział w międzynarodowych konferencjach oraz publikacje w renomowanych czasopismach naukowych. W obszarze kształcenia koncentruje się na: kształceniu wysoko wykwalifikowanych kadr naukowych, zdolnych do samodzielnego prowadzenia badań oraz podejmowania wyzwań dydaktycznych w zakresie nauk o kulturze fizycznej; rozwijanie kompetencji dydaktycznych poprzez praktyki zawodowe i zaangażowanie doktorantów w proces nauczania; indywidualizacji procesu kształcenia, poprzez opracowywanie IPB dostosowanych do zainteresowań i potrzeb doktorantów oraz zapewnieniu wsparcia merytorycznego i organizacyjnego dla doktorantów na każdym etapie ich rozwoju naukowego.

  • Akademia Wychowania Fizycznego
    im. Bronisława Czecha w Krakowie
  • 31-571 Kraków Al. Jana Pawła II 78